...

Tuesday, May 17, 2016

X-MEN APOCALYPSE~ PeRTAruNGAN MiNDA, FiZiKaL dan JIWA

Menonton Xmen di awal tayangan menjadi keterujaan pada saya ini memandangkan siri  Xmen antara kartun yang saya minati suatu ketika dulu dan pernah ditayangkan di stesen tv..x salah saya TV1 dan kemudian Xmen Evolution ditayangkan di TV3, Seperti biasa Xmen diarahkan oleh Bryan Singer antara pengarah yang kreatif dalam filem-filem sentuhanya. Mana tidaknya kehadiran debut Xmen di layar pada awalnya membuatkan studio Marvel tidak senang duduk dengan Penerbitan oleh Fox Century ini memadangkan Xmen mempunyai dunia mereka sendiri. Oleh kerana itu Marvel cuba menguatkan penerbitan mereka dengan menghasilkan Marvel Cinematic Universe. Selepas menonton boleh saya gambarkan Filem ini memang dan TeRSaNgATT laHHH AwesoMEEEE berbanding filem Xmen yang sebelum ini yang agak kurang bagi saya iaitu The Day Future Past.


Selepas menonton terus saya ke papan kekunci Notebook saya untuk menceritakan dan memberi serba sedikit pandangan tersendiri tentang XMEN APOCALYPSE ini. Kenapa saya kata Awesome? Semestinya ramai orang tertunggu-tunggu kewujudan franchise XMEN ini sebagaimana The Avengers..arggghhh kenapa saya asyik memikirkan kedua-dua filem ini...Baiklah ada perbezaan antara kedua filem ini walaupun persamaannya adalah Marvel. Perbezaan ketara bagaimana Bryan Singger memperkenalkan mahkluk Mutant ini berbanding kisah Komikal The Avengers. Boleh baca n syaksikan Link ney http://www-kembali.blogspot.my/2016/05/captain-america-civil-war-review.html

Disini saya dapat merasakan hasil kerja tangan Bryan Singer adalah terbaik dia dapat mewujudkan suasana realiti dalam naluri penghasilan Filem Xmen sebab itu idea dihasilkanya tampak segar, relevan sehingga kini, itu tidak lagi diceritakan plot twist yang sangaTTT Bestttt..disini anda boleh rujuk dari X-Men 1 sehinggalah percaturan mereka ke Xmen First Class yang bagi saya terbaik. Berbanding Avengers, X Men bagi saya sebuah cerita yang berat sedikit kerana ia melewati masa, zaman , perkembangan Sejarah kerana itu kita seakan ingin tahu dan mencari Sejarah itu sendiri sama ada ia benar atau Fiksyen seperti kisah peperangan Nazi, Tercetusnya Perang Dunia pertama di Cuba dan lain-lain lagi, begitulah Xmen mempunyai peranan penting didalam kisahnya berbanding The Avengers yang kita tau ia lebih Komikal dan merujuk kepada komik, tidak terlalu berat kerana trus memapar kekuasaan mereka sebagai hero, lebih cabaran lagi pada Xmen bagaimana mereka ingin memperkenalkan karkater siri tersebut, ini disebabkan di Avengers mereka mempunyai medium tersendiri memperkenalkan setiap kerakter dalam satu movie. Itu kita tidak fikirkan lagi bagaimana produksi XMen perlu mengambil kira tentang monumen2 atau pembanggunan ketika itu, teringat saya semasa first class ada scene sebuah kubah yg mengambarkan Rusia. Disini mereka terpaksa detail dalam mengambarkan latar masa dan tempat ketika itu. Selain itu monumen Statute of Lirberty mungkin tidak digambarkan disebbkn blum ada pembanguunan lagi.

Yeahh tiket dgn poster..skali

Sebelum ini saya agak ingin menyelami kehadiran wanda di Avengers agak ada persamaan dengan karkter Xmen anda boleh baca di link Civil War. Yer MemanGGG Betullll Wanda merupakan spesis Mutant..setelah saya mencari Info dia merupakan adik Quiksilver dan lebih mengejutkan lagi Quiksilver di Xmen telah mengaku dia merupakan anak Magneto.MenariKKK BukannnnNN...mmmhhh ada perseturuan antara Marvel Avengers dengan Xmen.

Disinis saya sediakan 6 Faktor XMEN APoCaLyPSE YanG BaGUS dan PATuT aNda Tonton terutama penGGemaR XMEN


1. Establish atau SetUp Karakter yang Sangat Baik, tersusun dan tidak BercelaRU
    Saya benar-benar perhatikan sejak pemulaan X-Men lagi bagaimana mereka memperkenalka kisah     wolverine dan rakanyanya cybertooth (lupa nama), Rouge, Angel diawal Istallment XMen 1, 2 dan
    3 tidak cukup dengan itu First Class juga mereka memperkenalkan kita pada kisah awal Profesor

    X, Mystique dan Magneto hanya didalam filem X MEn mereka tidak perlu menghasilkan movie         lain sebenarnya seperti Wolverine Origin kerana kita sudah mula memahami sejarah makhluk-             mahluk Mutan. Untuk X-Men Apocalypse ini mereka memperkenalkan kehadiran STORM dan          QUikSilVer dengan penyampaian yang baik. 
JubiLEE dalam XMEn APOCALYPSE   
   Tak cukup dengan itu selepas XMEN 1, 2, 3.      
   Produksi XMEN  kembali pada track mereka sendiri apabila turut memperkenalkan JUBILEE
   tanpa memperkenalkan nama dalam filem ini (sebab karakter Jublee sebelu ini tidak diambil peduli,
   dan      kemungkinnan karakter yang tak kuat sebb tu mereka letakkan Rouge antara terpenting pada    waktu    itu). Karakter yang dikhabarkan paling WorstTT sebenarnya    dalam siri kartun dan    
   Komik, tapi        mereka cuba mengangkat balik dan tidak melupakan karakter Mutant Junior ini  
   (**ADAKAH ini percaturan baru XMen pada masa depan? saya Harap bergitu)

2. Moment Sejarah dapat merasakan Mutant Benar-benar wujud/Elemen Realiti diterapkan
    - Menjangkau era gelap zaman perang hingga kini, mereka kononya mengisahkan kewujudan
    Mutant adalah benar-benar ada dan antara penyumbang kepada kesan pertarungan sesama dunia
    melalui peran,rundingan dan sebagainya

3. Karakter QuickSilveR lebey Cool dari The AvengeRS
 -  Pengenalan Quiksilver sebenarnya telah ditunjukkan pada XMen The Future Past as Cameo, 
    tampak karakter lebey Cool dan detail dimana penggunaan kuasa Mutant Nya sangat segar dan 
   bagi saya antara idea terbaik bagi produksi XMEN, sangat membezakan karakter yang ada pada 
   The Avengers QuikSilVer serta perbandingan Kita Pada Flash saya rasa ini senjaTA   
   TERBAEKKK dari XMEN supaya ia terus bertahan di studio Fox Century even  Marvel pun tidak    menunjukkan karakter itu dengan baik malah MeMBUNuHHNyA.Persoalan Lagi Adakah perkara      ini disengajakan MARVEL atau tidak saya tidak pasti tetapi saya akan LeBEy ExCiTeDD sekiranya
   pelakon asal ScarhLet Witch MarVel membuat PeNaMPILaN di XMen tetapi dengan Experince
   yanG nampak baharu dari segi karakter.

   
   Disini saya memuji kerja pengarah kerana dia      
   mengambarkan kuasa atau tenaga Quiksilver sesuatu bertindak  perlahan disini kita dapat tengok    
   detail bukan semata kehadiran karakter ini hanya lah kelajuan


4.  wujud ViLLIAN menentang Tuhan (**kalu dalam Islam serupa durang ney menyukutukan
     Tuhan)



    - Kehadiran En  Sabah Nur villiAn yang menyukutukan Tuhan dan Versus Profesor X makhluk         atau manusia MutanT yang saya andaikan dia seorang yang kuat dan mengetahui En Sabah Nur 
      adalah seperti makhluk biasa sajer..Disini dapat dipertontonkan tentang manusia meminta 
     perlindungan dan percaya pada tuhan yang mereka anuti masing-masing (agak berat sikit nak    
     cerita kalau libatkan agama kan) cuma kalu tonton tu just Chill n Enjoy JanGANLAH pulak    
     terPenGARUHH yeRRR..MengucaP banyak-BanyaK...FUhhhHH

5. PENYATUANN X-MEN
- sANGAT membahagiakan apabila semua XMEn bergabung MAngNEto dan Profesor X serta Mystique yg dilakonkan oleh Jenifer LawrencLawrence bagi saya lakonan yang bagus..selepas hunger game..

6.Pertarungan Minda, Fizikal dan Jiwa
-Sebelum ini mungkin kita merasakan pertarungan XMen3 adalah yg terhebat tanggapan itu ditangkis kerana perlawanan ini bagi saya hebat kerana ia melibatkan soul kepada XMen..perlawanan antara kuasa minda oleh Xavier serta penyatuan kuasa Jean Grey amat berkesan..dan semua ahli Xmen mempunyai peranan penting dlm pertarungan akhir(sy x nak bg spoiler syaksikan nt)

Last Point

7. Ada beberapa kejutan dibuat XMen bley dikatakan saya tidak menjangkakan perkara in sbb sebelum tidak membaca artikle berkenaan movie (saya x nak ceritakan) anda kena tgk sendiri kerana ia melibatkan Jean Grey semasa mereka mencari profesor X..

tq kerana sudi membaca :) ************


Jadi  saya Rasa XMEN APOCALYPSE adalah Movie de BesTTT dan sanGATT AWESOME PATUT ditonton oleh peminat2 filem Superhero dan Aksi, Apa tunggu lagi JOm TenGOkkk X MEn Lagi dengan saya, saya akan beri TIket PErcuMA dan Tonton Bersama saya..BoleHHH PM.. :)


4 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown said...

Terbaik.... Makin excited even dah bagi serba sikit reveal + belum tengok lagi ni

Unknown said...

Terbaik..... Makin excited even dah bagi serba sikit reveal + belum tengok lagi ni.

KeMBaLI™ said...

Obcourse kena tonton..ney...sebab ini kelainan yg membezakan Avengers dan XMen walaupun mereka dr studio komik yg sama..